Tänd ett ljus för narkotikans offer

Varje år samlas vi den första november för att tända ljus för narkotikans offer.
Vi håller både en digital och en fysisk Ljusmanifestation.
Den fysiska Ljusmanifestationen hålls på Sergels Torg klockan 17:00, den första november. Den digitala Ljusmanifestationen startar 08:00 samma dag. Dela med dig av ett digitalt ljus för att minnas. Dela eller skicka en länk till kompisar, familj, arbetskamrater och andra i ditt nätverk.

Program på Sergels Torg:

2023 års program med tal och sång syns nedan.  Vi visar gemensamt solidaritet med alla som förlorat en anhörig på grund av narkotika genom tändning av elektriska ljus på platsen.

Minnesdag för narkotikans offer

Varje år sker närmare 800 narkotikarelaterade dödsfall i Sverige. Varje dödsfall är ett för mycket. Den 1 november deltar vi i en digital och en fysisk ljusmanifestation för att minnas narkotikans offer. Vi samlas och tänder ljus på Sergels Torg, men vi tänder även ljusen digitalt. Hjälp oss gärna att dela filmen. Dela filmen från din telefon eller dator genom att använda knappen nedan och kopiera adressen eller ladda ner filmen och lägg upp den var du vill.

Länsnykterhetsförbundet Stockholm
Klara Södra Kyrkogata 20